معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در همایش ملی علمی دانشجویی مشاوره و سلامت روان: حمایت از انجمن های علمی در راستای تقویت روحیه فعالیت و تحرک در دانشجویان

 | تاریخ ارسال: 1398/2/16 - 10:10 | 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از حمایت از انجمن های علمی در راستای تقویت روحیه فعالیت و تحرک در دانشجویان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر معرفت سیاه کوهیان در همایش ملی علمی دانشجویی مشاوره و سلامت روان در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت های انجمن های علمی دانشگاه، گفت: در راستای نیل به اهداف عالی انجمن ها و تقویت روحیه فعالیت و تحرک در دانشجویان، از فعالیت انجمن ها حمایت می کنیم.
وی با اشاره به موفقیت های انجمن های علمی دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: انجمن های علمی دانشگاه جزو انجمن های فعال هستند و موفقیت های چشمگیری در سطح منطقه و ملی کسب کرده اند.
دکتر محمد نریمانی رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه موضوع این همایش موضوع مورد نیاز امروز جامعه است، گفت: امسال چندین همایش ملی و بین المللی توسط دانشکده برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه فعالیت های انجمن های علمی در هویت بخشی به دانشجویان اثرگذار است، افزود: در همین راستا با توجه به حمایت های رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه از برنامه های علمی و فرهنگی، انتظار می رود انجمن های علمی در برگزاری نشست ها، کارگاه ها و همایش های علمی و آموزشی پیشگام باشند و نباید برای خودشان محدودیت ایجاد کنند.
نریمانی با اشاره به فعالیت پنج انجمن علمی توانمند در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، تصریح کرد: انجمن هایی علمی در برگزاری برنامه هایی که موجب رشد دانشجویان می شود، کوشا باشند.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی بهترین و بزرگترین وظیفه دانشجویان را تسلط داشتن به رشته تحصیلی خودشان دانست و اظهارامیدواری کرد: جایگاه رشته مشاوره در جامعه به جایگاه مناسب و مطلوب خود برسد.
دکتر علی قره داغی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه رشته مشاوره رشته ای است که می توانیم از آن در راستای زندگی شخصی و شغلی و در آینده در فرزندپروری و غیره استفاده کنیم، گفت: مشاوره و روانشناسی جدای از هم نیستند و ارتباط نزدیک و همگامی با جامعه دارند.
وی به ضرورت برندسازی رشته های مشاوره و روانشناسی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر رشته مشاوره رشته پرطرفداری است؛ چراکه متصل به بازار و بی نیاز از دولت فعالیت می کند.
قره داغی با بیان اینکه نسبت سلامت روان و مشاوره مانند نسبت مادر و فرزند است، اظهارامیدواری کرد: خدمات خودمان را حرفه ای تر و در راستای نیازهای جامعه پیش ببریم.
دکتر احمدرضا کیانی استاد مشاور انجمن علمی مشاوره دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به اهمیت مشاوره، گفت: تمام تلاش بشر برای داشتن دنیای راحت و کمتر کردن دردهای مردم و بیشتر کردن لذت های زندگی است.
وی با بیان اینکه در رشته مشاوره با رشد و کمال انسانی ارتباط وجود دارد، افزود: رسالت ما انسان ها این است که به دیگران کمک کنیم.
دکتر معراج شرری مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه مشاوره جزو رشته هایی است که بعد از فارغ التحصیلی به درد جامعه می خورد، گفت: در فضای امروز کاشتن امید و شادی و انرژی در میان مردم بزرگترین وظیفه انسانی است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیف الله مدبر عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به معنای مشاوره و ذکر و اهمیت آن در آیات و احادیث، در خصوص اهمیت دادن پیامبر اکرم(ص) به موضوع مشاوره و مشورت در تمامی ارکان زندگی به ویژه در امورات اجتماعی و حکومتی و اهمیت سلامت روان و تاکید مکرر آن در اسلام مطالبی ارائه کرد. 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 767 بار   |   دفعات چاپ: 166 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر