کارگاه آموزشی «ضرورت و الزامات تشکیل تعاونی و نقش آن در توسعه کارآفرینی» برگزار شد کارگاه آموزشی «ضرورت و الزامات تشکیل تعاونی و نقش آن در توسعه کارآفرینی» برگزارشد

 | تاریخ ارسال: 1398/2/15 - 08:01 | 
رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت توجه به امیدآفرینی در میان جوانان توسط دانشگاه ها و آموزش و پرورش تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی داوری در کارگاه آموزشی «ضرورت و الزامات تشکیل تعاونی و نقش آن در توسعه کارآفرینی» در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه ها و آموزش و پرورش مراکزی هستند که با جوانان سر و کار دارند، گفت: این مراکز در کنار امر آموزش و پژوهش، باید به امیدآفرینی که از وظایف آنهاست توجه داشته باشند و در گسترش امید صادق پیشگام باشند.
وی با بیان اینکه در طول ۱۱ ترم گذشته درس کارآفرینی برای دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی ارائه شده است، افزود: این کارگاه نیز بیست و هفتمین کارگاه از سلسله گارگاه های آموزشی کسب و کار موفق از ایده تا عمل است که برگزار می شود.
داوری با بیان اینکه دفتر مشاوره کارآفرینی دانشگاه در خدمت دانشجویان است، تصریح کرد: در بخش های مختلف دانشگاه نیز موضوع مهارت آفرینی و مهارت آموزی به جد پیگیری می شود.
رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ایجاد بستر مناسب در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه به منظور تبدیل ایده پژوهشگران به محصول، خاطرنشان کرد: باید از پتانسیل های تعاونی ها استفاده کنیم تا در آینده شاهد موفقیت های بزرگ برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی باشیم.
ناصر نعمتی مدیر تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز با بیان اینکه تعاونی یک بحث رفتار محور در برابر رقابت است، افزود: در بحث تعاون به سود فکر نمی کنیم؛ گرچه نتیجه فعالیت منجر به سود شود.
وی با اشاره به راهبردهای اساسی برای تحول در بخش تعاونی اقتصاد کشور، گفت: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی ها، تحکیم تعاملات شبکه ای، تقویت همفکری های بین دستگاهی، تعیین مشوق ها و منابع مالی و توسعه بازار تعاونی ها و تقویت برند آنها این راهبردها می باشند.
احسان کاتب رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: باید وضعیت و قوانین دستگاه های اجرایی برای کارآفرینان مشخص شود تا کارآفرینان بتوانند در کنار مهارت های خود، فعالیت های خود را نیز به صورت نظام مند انجام دهند.
 گفتنی است در ادامه علی امیرپور مدیرعامل شرکت تعاونی مهرپرور و عیسی رضازاده مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف طلاباف به ارائه بیانات خود پرداختند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 602 بار   |   دفعات چاپ: 200 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر