سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل: دانشگاه ها باید بستر برنامه ریزی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه باشند

 | تاریخ ارسال: 1397/10/2 - 17:27 | 
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: باور ما این است دانشگاه ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد برای جامعه برنامه داشته باشند؛ چراکه دانشگاه ها باید بستر بسیاری از برنامه ریزی ها در این حوزه باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، شهریار شیری آراسته در نشست تخصصی کاربردی مداخلات فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه باور ما بر این است که امنیت برگرفته از زیرساخت های موجود در جامعه است، افزود: اگر جامعه ای امن است، پس بسترها و پیش زمینه های اجتماعی آن مناسب است.
شیری آراسته با بیان اینکه امیدواریم با هم افزایی تمامی نهادهای اثرگذار به مرور شاهد کاهش این آسیب اثرگذار باشیم، تصریح کرد: همچنین تلاش می کنیم نگاه سنتی جاافتاده به این پدیده را نیز تغییر دهیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد به این مقوله به خوبی ورود پیدا کرده و کمپ های دارای مجوز نیز تشکیل یافته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه از علل اصلی گرایش دانشجویان و جوانان به اعتیاد، داشتن امتحان، بی خیالی، فراموشی مشکلات و غیره عنوان شده است.
وی تاکید کرد: باور ما این است دانشگاه ها برای جامعه برنامه داشته باشند؛ چراکه دانشگاه ها باید بستر بسیاری از برنامه ریزی ها در این حوزه باشد.
دکتر معرفت سیاه کوهیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اگر می خواهیم اعتیاد در جامعه کاهش یابد، باید دو عامل دیانت و ورزش را مدنظر قرار دهیم، گفت: لذتی که انسان در طول فعالیت های بدنی دریافت می کند، وصف ناپذیر است.
وی با بیان اینکه ورزش نوعی اعتیاد است که وضعیت ذهن، بدن، جسم و قلب انسان را بهتر کرده و اجازه نمی دهد بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت و غیره به سراغ انسان بیاید، تصریح کرد: ما در مرکز سلامت و تندرستی دانشگاه نیز آمادگی داریم در همه ابعاد چکاب کامل برای مراجعان انجام دهیم.
سیاه کوهیان تاکید کرد: انسان یک بار به دنیا آمده است و سبک زندگیش باید خیلی بهتر باشد.
دکتر فاطمه قنادی اصل رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه در موضوع پیشگیری از اعتیاد باید نگرش ها تغییر یافته، بحث ها جدی شده و جلوی روند رو به افزایش مصرف مواد مخدر گرفته شود، افزود: همچنین باید اجرای یک سری برنامه های اختصاصی و آموزش مهارت های زندگی و فرزندپروری را گسترش دهیم.
قنادی اصل با تاکید بر اینکه باید برنامه های دارای اثربخشی بیشتر طراحی و اجرا شود، گفت: در همین راستا اجرای برنامه های پیشگیری محور دارای اثربخشی بیشتری خواهد بود.
گفتنی است در این نشست که برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد، اساتید و کارشناسان حاضر به ارائه نظرات خود پیرامون موضوع نشست پرداختند.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 549 بار   |   دفعات چاپ: 95 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر