به مناسبت روز جهانی عصای سفید؛ دانشجویان روشندل دانشگاه تجلیل شدند/افتتاح سرای روشندلان دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1397/7/23 - 16:23 | 
به مناسبت روز جهانی عصای سفید، دانشجویان روشندل دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر معرفت سیاهکوهیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در مراسم تجلیل از دانشجویان روشندل دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید افزود: ما سعی می‌کنیم تا تمامی امکانات رفاهی را برای این دانشجویان عزیز فراهم کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تشکر از زحمات رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای فراهم نمودن امکانات برای روشندلان در این دانشکده، خواستار توجه ویژه دانشگاه و اساتید به دانشجویان روشندل شد تا در حد وسع خود شرایط و زمینه آموزش مطلوب را برایشان مهیا کنند.
دکتر محمد حسن‌زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی بابیان اینکه ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه هرسال روز جهانی عصای سفید نام‌گذاری شده است، گفت: در واقع عصای سفید مهم‌ترین نماد حرکتی و استقلال نابینایان هست و نوع برخورد با روشندلان و ایجاد یک محیطی که استقلال بیشتری به این عزیزان بدهد در شکل‌گیری انگیزه و حرکت آن‌ها بسیار مهم و مؤثر هست.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه نارسایی‌های فیزیکی موجب کاهش استقلال روشندلان می‌شود عنوان کرد: مهم‌ترین اقدامی که ما در این زمینه می‌توانیم انجام دهیم فراهم آوردن فضایی مناسب برای رشد و تعالی روشندلان هست.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: تجربیات گذشته به‌خوبی نشان می‌دهد که عامل نابینایی به‌هیچ‌وجه عاملی برای عدم رشد و پیشرفت نیست.
وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۸ دانشجوی روشندل در دانشگاه محقق اردبیلی مشغول به تحصیل هستند عنوان کرد: ۴ دانشجوی روشندل در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و ۴ دانشجوی دیگر در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی هستند که اکثریت این دانشجویان جزو دانشجویان ممتاز دانشکده‌ها می‌باشند.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه روشندلان برخی مشکلات خیلی ساده‌ای از قبیل نوشتن ورقه‌های امتحانی  دارند عنوان کرد: این قبیل مشکلات با یک برنامه‌ریزی مختصر و با کمک تعدادی از اساتید و دانشجویان حل‌شده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار داشت: سال قبل ما برای کسانی که به دانشجویان روشندل کمک می‌کردند عنوان «روشندل یار » انتخاب کردیم و امروز وظیفه خودمان میدانیم تا در این مراسم از این عزیزان تجلیل کنیم.
حسن‌زاده از راه‌اندازی سرای روشندلان دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌های زیادی که برای ما وجود داشت، سعی کردیم محیط مناسبی را برای روشندلان تا حد امکان فراهم کنیم.
بیان نظرات و پیشنهاد‌ها توسط دانشجویان روشندل دانشکده، قرائت شعر در خصوص روشندلان، افتتاح سرای روشندلان دانشگاه و تجلیل از دانشجویان روشندل، اساتید و دانشجویان روشندل یار از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بودند.
گفتنی است این مراسم با حضور دکتر رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1102 بار   |   دفعات چاپ: 268 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر