رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی: تقویت جریان فناوری در جامعه به یک ضرورت تبدیل شده است

 | تاریخ ارسال: 1397/6/20 - 16:30 | 
رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروزه تقویت جریان فناوری در جامعه به یک ضرورت تبدیل شده است.
مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر برومند صلاحی در اولین دوره آموزشی «آشنایی با فرایندهای دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها: ملزومات و مزایای آن» تصریح کرد: واحدهای فناور لازم است در این خصوص همت بسیار زیادی صرف کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: واحدهای فناور استان باید با کسب استانداردهای لازم، محصولات و خدمات خود را دانش ‌بنیان کرده تا بتوانند با برخورداری از حمایت‌های مصوب، موجبات بهبود فضای کسب و کار را نیز در جامعه فراهم کنند.
مهندس سیدعلیرضا طباطبایی سرارزیاب معرفی شده از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری به تشریح فرایندهای دانش ‌بنیان شدن شرکت‌ها و مزایای مترتب بر آن پرداخت.
 وی فرآیندهای رتبه بندی و همترازی محصولات دانش بنیان را مطرح و معیارهای تفصیلی برای ارزیابی شرط سطح فناوری و پیچیدگی دانش فنی انواع کالاها و خدمات دانش ‌بنیان و نیز شرط طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه در حوزه های مختلف نظیر حوزه کشاورزی، دامپروری، غذایی و صنایع وابسته، حوزه تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات و ماشین‌ آلات ساخت و تولید، حوزه تجهیزات آب و محیط‌ زیست، حوزه زیست ‌فناوری، حوزه سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، لیزر و فوتونیک، حوزه ملزومات پزشکی، حوزه داروهای پیشرفته و کیت ها، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، حوزه مواد پیشرفته شیمیایی و پلیمری، حوزه مواد پیشرفته (فلزی، سرامیکی، کامپوزیت، نانو، استحصال و استخراج فلزات) و حوزه تجهیزات نفت و گاز را تشریح کرد.
در این جلسه نکات کلیدی و مهم آئین ‌نامه ارزیابی شرکت ‌ها دانش‌ بنیان نوپا نوع 1، نوپا نوع 2، تولیدی نوع 1 و تولیدی نوع 2 (صنعتی) و همچنین شیوه ارزیابی مالکیت شرکت‌ ها و مؤسسات متقاضی ارائه شد. همچنین ویرایش اول تا پنجم فهرست کالاها و خدمات دانش ‌بنیان مورد تأیید کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ ها و مؤسسات دانش‌بنیان مورد ارزیابی قرار گرفت.
در ادامه­ جلسه، هسته­ ها، شرکت‌ها و واحدهای فناور مراکز رشد استان، سؤالات و مسائل خود را در خصوص چالش‌ های پیش روی فرایندهای دانش ‌بنیان شدن محصولات و خدمات خود بیان کردند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 523 بار   |   دفعات چاپ: 144 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر