دکتر فنی اصل خبر داد: تلاش دانشگاه محقق اردبیلی برای اسکان تمامی دانشجویان در خوابگاه‌های دولتی

 | تاریخ ارسال: 1397/6/14 - 13:31 | 
دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گفت:با تدابیر ریاست دانشگاه، ۳ خوابگاه دولتی در حال احداث است که با این وجود در آینده تمامی دانشجویان تحت پوشش خوابگاه‌های دولتی قرار خواهند گرفت.
دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه  به تشریح خدمات رفاهی، فرهنگی و حمایت‌های مالی قابل ‌ارائه این معاونت به دانشجویان پرداخت.

روابط عمومی دانشگاه: خدمات رفاهی قابل ‌ارائه به دانشجویان را به ‌اختصار توضیح دهید؟
دکتر فنی اصل:
دانشگاه حدود ۲۵ خوابگاه دولتی و خودگردان دارد که به همه دانشجویان اعم از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان کارشناسی تعلق می‌گیرد و حداقل ۴۰ درصد از هزینه خوابگاه‌های خودگردان به دانشجویان تخفیف داده می‌شود. لازم به ذکر است در طول دو سه سال گذشته تمامی خوابگاه‌های برادران و خواهران با صرف هزینه بیش از ۳ میلیارد تومان بازسازی و رنگ‌آمیزی شده است.
بیش از ۹۰ درصد منوهای غذایی غذاخوری دانشگاه دو منویی شده و با تغییر برنج مصرفی و افزایش درصد برنج ایرانی کیفیت غذا نسبت به سال‌های گذشته ارتقا پیداکرده است و به‌منظور رفاه دانشجویان، وعده شام و صبحانه خوابگاه­های خودگردان از سال گذشته در خوابگاه توزیع می­شود.
دانشگاه دارای ۳ سالن ورزشی مجهز (دو سالن ویژه برادران و یک سالن مختص خواهران)، یک زمین چمن فوتبال با پیست دو و میدانی و یک زمین چمن در داخل محوطه اصلی دانشگاه است. همچنین دو زمین چمن مصنوعی به‌زودی در دانشگاه افتتاح خواهد شد و در طول سال دوره‌های مختلف ورزشی (بیش از ۱۲ رشته) به‌صورت رایگان برای خواهران و برادران برگزار می‌گردد.
مرکز بهداشت دانشگاه بسیار فعال بوده و پزشک (در طول روز) و دندان‌پزشک (دو روز در هفته) با تخفیف ویژه برای ارائه خدمت به دانشجویان حضور دارند. بخش مشاوره دانشگاه نیز با حضور ۱۸ مشاور در بخش‌های متعدد اعم از درسی، اخلاقی، دینی و غیره در داخل دانشگاه و داخل خوابگاه‌های دانشجویی مشغول ارائه خدمات رایگان به دانشجویان هستند.
ایجاد بوفه‌های دانشجویی در تمامی خوابگاه‌ها، راه‌اندازی خشک‌شویی در دو بخش صنعتی و نیمه‌صنعتی، راه‌اندازی مرکز انتشارات و ارائه خدمات کامپیوتری و بخش‌های دیگر در فن بازار دانشگاه، راه‌اندازی پارکینگ دانشجویی و برگزاری نمایشگاه محصولات دانشجویی از دیگر خدمات رفاهی قابل‌ارائه به دانشجویان هست.

روابط عمومی دانشگاه: این معاونت چه حمایت‌های مالی از دانشجویان انجام می‌دهد؟ 
دکتر فنی اصل: در راستای کاهش هزینه­های زندگی دانشجویان و بهبود وضعیت رفاهی آنان، دانشگاه علاوه بر تجهیز خوابگاه خودگردان، حدود ۴۰ درصد اجاره‌بها و سایر هزینه­های خوابگاه خودگردان را به دانشجویان تخفیف داده است. امسال نیز اجاره‌بهای ترمی خوابگاه خودگردان بیش از ۷۵۰ هزار تومان است که حداقل ۳۰۰ هزار تومان به دانشجویان تخفیف داده خواهد شد.
اداره رفاه دانشجویی نیز آماده واگذاری حدود بیست نوع وام بر اساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان هست. گفتنی است در سال گذشته به حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان بیش از ۵۰ میلیارد ریال وام از طریق اداره رفاه دانشگاه پرداخت‌شده است.
علاوه بر ارائه تسهیلات از سوی صندوق رفاه دانشجویان، صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی برای کمک به دانشجویان نیازمند با کمک خیرین در دانشگاه راه‌اندازی شده است که در سال گذشته به حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان نیازمند کمک مالی بلاعوض و وام قرض­الحسنه پرداخت کرده است.
 
روابط عمومی دانشگاه: در خصوص مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی توضیحاتی ارائه فرمایید.
دکتر فنی اصل: در حال حاضر در این معاونت ۶۰ انجمن علمی، بیش از ۶۰ نشریه دانشجویی، ۵ تشکل اسلامی و ۲۳ کانون فرهنگی با مشارکت دانشجویان فعالیت می‌کنند و بیش از ۱۶ دوره به‌صورت رایگان توسط کانون‌های فرهنگی و هنری برگزار و گواهی‌های معتبر به دانشجویان ارائه می‌شود.
 
 
روابط عمومی دانشگاه: برنامه‌های آتی این معاونت برای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان چیست؟
دکتر فنی اصل: با تدابیر ارزشمند ریاست محترم دانشگاه، ۳ خوابگاه دولتی در حال احداث است که با این وجود در آینده تمامی دانشجویان تحت پوشش خوابگاه‌های دولتی قرار خواهند گرفت. از طرفی به زودی کار ساخت استخر که از سال‌های طولانی برنامه‌ریزی‌شده است، آغاز می‌شود و در تلاش هستیم تا با مکانیزه کردن تمامی مراحل پخت غذا خدمات بهتری را در غذاخوری‌های دانشگاه به دانشجویان ارائه دهیم.
 
روابط عمومی دانشگاه: به‌عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه چه توصیه‌هایی به دانشجویان دارید؟
دکتر فنی اصل: توصیه من به دانشجویان عزیز این است که دانشجویان جایگاه علمی خودشان را خوب بشناسند و به‌هیچ‌وجه از بحث علمی غفلت نکنند که اولین و مهم‌ترین وظیفه آن‌هاست و در کنار این امر با توجه به استعدادهای خودشان می‌توانند به مباحث هنری، فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی واردشده و به‌عنوان فردی توانمند در جامعه حضور پیدا کنند. با توجه به اینکه دانشگاه یک محیط دانشجو محور است ازاین‌رو همکاری دانشجویان در بخش‌های مختلف اعم از رعایت نظم و انضباط، همکاری در رعایت بهداشت خوابگاه‌ها و رعایت حریم یکدیگر در خوابگاه‌ها جزو ضروریات هستند و امیدواریم دانشجویان زمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند افرادی مفید با توانمندی کامل و آماده ارائه خدمات شایسته به میهن اسلامی امان باشند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1158 بار   |   دفعات چاپ: 213 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر