بررسی راهکارهای دانشگاه های استان در جهت تحکیم وحدت بین اقوام و فرق در استان اردبیل

 | تاریخ ارسال: 1397/5/2 - 09:29 | 
موضوع راهکارهای دانشگاه های استان در جهت تحکیم وحدت بین اقوام و فرق در استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی پایگاه مقاومت دانشگاه، دکتر عباس فنی اصل رئیس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه دانشجویان قلب فعال جامعه هستند، گفت: دانشگاه های استان باید برای آغاز سالتحصیلی جدید آمادگی داشته باشند.
وی با بیان اینکه بخش های دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه ها باید باهم هماهنگ باشند، افزود: قبل از آغاز سالتحصیلی نیز باید بحث های رفاهی دانشجویان تقویت شود.
فنی اصل با بیان اینکه دانشگاه ها باید در خصوص برگزاری تجمعات دانشجویی عالمانه عمل کنند، تصریح کرد: همچنین باید با آینده نگری با مسائل برخورد منطقی داشته باشیم و از تصمیم های عجولانه پرهیز کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ضرورت بررسی راهکارهای دانشگاه ها در جهت تحکیم وحدت بین اقوام و فرق در استان اردبیل، گفت: در همین راستا با توجه به اینکه در حال حاضر اقوام متعدد در دانشگاه های استان در حال تحصیل هستند، نیازمند نظرات علمی دانشگاهیان هستیم.
فنی اصل با بیان اینکه دانشگاه ها برنامه های وحدت بخش خود را برای هفته وحدت ارائه دهند، افزود: این برنامه ها باید به وحدت واقعی منجر شود.
دکتر مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز به برگزاری برنامه های هم اندیشی با محوریت دانشجویان و نمایشگاه های مرتبط با معرفی اقوام تاکید کرد و گفت: در همین راستا باید به معرفی هویت و کارکرد فرهنگی خرده فرهنگ ها نیز توجه داشته باشیم.
وی به بررسی نقش اقوام در هویت ملی کشور تاکید و تصریح کرد: برگزاری دوره ها و کارگاه های مهارت آموزی، ایجاد سایت الکترونیکی برای تبادل نظر دانشجویان، انجام اقدامات پیش دستانه بر اساس دغدغه دانشجویان، برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی در قالب ترکیبی نیز می تواند در خصوص این موضوع مفید واقع شود.
ابراهیمی به ضرورت دعوت از سخنرانان منتسب به اقوام و فرق مختلف در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: برای تصمیم گیران نیز باید نشستی ویژه به منظور گفتمان مشترک برگزار شود و نشست ها باید در قالب تبادل نظر باشد.
دکتر فرشاد کیوان بهجو مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه بحث اصلی وحدت بخشی، همان فضای گفتگوی صادقانه و سازنده است، گفت: کار فرهنگی را می توان به صورت غیرمستقیم نیز انجام داد؛ چراکه ضریب تاثیر آن نیز می تواند بیشتر باشد.
وی با اشاره به هرم سرمایه های اجتماعی، افزود: دین، دنیا و کشورهای توسعه یافته ثابت کرده اند که هرم سرمایه های اجتماعی باید مثلثی باشد، ولی متاسفانه در حال حاضر این هرم دچار واپاشی شده است.
شایان ذکر است در ادامه روسا، معاونان و مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 411 بار   |   دفعات چاپ: 123 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر