رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: ارتقای کیفی فعالیت ها جزو اولویت های اصلی دانشگاه است

 | تاریخ ارسال: 1397/4/23 - 16:29 | 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ارتقای کیفی فعالیت های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی جزو اولویت های اصلی دانشگاه است که همه این موارد باعث ارتقای رتبه دانشگاه می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در اولین جلسه اتاق فکر دانشگاه محقق اردبیلی افزود: دانشگاه در حال حاضر نزدیک به ۱۱ هزار دانشجو دارد که تقریبا ۳ هزار و ۵۰۰ هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و ۳۷۶ نفر عضو هیات علمی تمام وقت داریم.
حبیبی با بیان اینکه رتبه دانشگاه بر اساس آخرین گزارش هایی که وجود دارد ۴۹ است افزود: که این رتبه در شان دانشگاه و زحماتی که در چهل سال گذشته انجام شده است نیست.
وی با اشاره به اینکه امسال در چهلمین سال تاسیس دانشگاه قرار داریم تصریح کرد: چهل سال از نظر قدمت برای یک دانشگاه یک زمان خیلی طولانی نیست و علی‌رغم توفیق های زیادی که در این مدت کوتاه کسب شده است، رتبه دانشگاه اولین چالشی هست که نشان می دهد ما همچنان بایستی در جهت ارتقای فعالیت های دانشگاه کارهای هوشمندانه، علمی و عالمانه انجام بدهیم تا بتوانیم از نظر کیفی هم همگام با توسعه فنی قدم های خوب و ارزشمندی به یادگار بگذاریم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: بعد از چهل سال نیاز به اتاق فکر برای دانشگاه یک نیاز اساسی است و در همین راستا این اتاق فکر برای اولین بار در دانشگاه تشکیل شده است و ان شاءالله بتوانیم در سال های آتی با فکر و حضور اعضای اتاق فکر به توسعه قابل توجهی دست یابیم.
حبیبی به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: توجه به اینکه امسال کشور از لحاظ اقتصادی تحت فشار است، امیدوارم با همفکری و نوآوری ها بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا کمترین ضربه به توسعه دانشگاه وارد شود.
وی افزود: از دیگر مواردی که در توسعه دانشگاه اهمیت ویژه ای دارد جذب خیرین و استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی می باشد که ما از بخش های خصوصی برای سرمایه گذاری در دانشگاه و ارائه خدمات به دانشگاهیان استقبال می کنیم.
 
دکتر بضاعت پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: در نظام های رتبه بندی ای که وجود دارند سه نظام رتبه بندی که شامل نظام رتبه بندی تایمز، نظام رتبه بندی سایماگو و نظام رتبه بندی ملی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  می باشد بسیار حائز اهمیت هستند.
بضاعت پور ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نظام رتبه بندی تایمز گفت: در این نظام، رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس آموزش، پژوهش، استناد، وجهه بین المللی و درآمد صنعتی ارزیابی می شود.
وی سه دسته پژوهش، نوآوری و وب سایت را شاخص های اصلی نظام رتبه بندی سایماگو برشمرد و تصریح کرد: در سال ۲۰۱۸ رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در بین کل دانشگاه های ایران طبق نظام رتبه بندی سایماگو ۴۸ می باشد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه عنوان کرد: پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات و امکانات و فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و صنعتی از عوامل مهم در نظام رتبه بندی ملی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  می باشد که رتبه ما در بازه زمانی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ و بر اساس این رتبه بندی، ۴۹ است.
بضاعت پور به اهمیت کسب رتبه و امتیاز بالا در هر پنج شاخص نظام رتبه بندی ملی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها برای رقابت با یکدیگر در حوزه های مختلف نیاز به ارتقای همه سطوح دارند.
در ادامه اعضای اتاق فکر دانشگاه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای ارتقای رتبه و توسعه همه جانبه دانشگاه پرداختند.
گفتنی است بعد از پایان جلسه اعضای اتاق فکر از موزه تاریخ علوم اردبیل بازدید کردند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1161 بار   |   دفعات چاپ: 322 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر