انتصاب سرپرست جدید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1397/3/27 - 21:17 | 
طی حکمی از سوی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر ابوالفضل بضاعت پور به عنوان سرپرست جدید معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طی حکمی از سوی دکتر عزیز حبیبی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر ابوالفضل بضاعت پور به عنوان سرپرست جدید معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه منصوب شد.
دکتر عزیز حبیبی در مراسم تکریم و معارفه معاون سابق و سرپرست جدید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه یکی از حوزه های بسیار مهم و تاثیرگذار در فعالیت های دانشگاه است، گفت: در سال های گذشته فعالیت های ارزنده ای را در این حوزه شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه طبق آمارهای موجود سرعت رشد دانشگاه های دیگر بسیار زیاد است و این دانشگاه ها با سرمایه گذاری های بسیار شتاب روزافزونی داشته اند، افزود: از این رو باید همه تمرکز خود را در راستای ارتقای جایگاه فعلی دانشگاه بگذاریم.
حبیبی به فعالیت بیش از پیش شوراهای آموزشی و پژوهشی دانشکده ها تاکید کرد و گفت: این شوراها باید با بهره گیری از توان علمی اساتید، راه های کوتاهی را پیدا کنند تا جایگاه دانشگاه در این رقابت علمی ارتقا یابد.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال کاربردی کردن نتایج رتبه بندی دانشگاه ها است، تصریح کرد: بر این اساس دانشگاه هایی که منابع مالی خود را به صورت کارا استفاده نمایند، جایگاه بهتری کسب کرده و دانشگاه هایی که در این خصوص عملکرد بهتری داشته باشند اعتبارات بیشتری نیز دریافت خواهند کرد.
حبیبی با تاکید بر تسریع فعالیت های مالی حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه، تصریح کرد: آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه های دانشکده ها، کتابخانه، مجلات و نشریات الکترونیکی نیز ابزارهایی مهم برای فعالیت های پژوهشی است که باید توجه ویژه به آنها شود.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر ساماندهی نیروی انسانی در آزمایشگاه های دانشکده ها، گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه نیز  می تواند با لینک به آزمایشگاه های دانشکده ها، به عنوان ویترینی برای دانشگاه باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامعه محور مدلی است که باید روی آن کار کنیم، گفت: در دو سال گذشته کارهای بسیار ارزنده ای در زمینه انعقاد طرح های بین سازمانی انجام شده است.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رعایت انصاف و عدالت برای همه همکاران سرلوحه کار ما است، افزود: در مصوبات و آئین های مصوب در شورای پژوهشی دانشگاه نیز باید منافع همه افراد علاقمند به پژوهش هموار شود.
حبیبی به کاهش هزینه های غیر ضروری و زائد در دانشگاه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه دکتر محمد نریمانی معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه جزو برجستگان دانشگاه و صاحب نظر در حوزه علوم انسانی کشور است، اظهارامیدواری کرد: دکتر ابوالفضل بضاعت پور سرپرست جدید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه نیز به عنوان یک نیروی تازه نفس با ارائه ایده های جدید و انرژی بیشتر فعالیت های این حوزه را به نحو احسن پیش ببرد.
حبیبی با بیان اینکه دکتر بضاعت پور فعالیت های اجرایی و کارهای علمی فاخر در دانشگاه داشته است، گفت: وی در حوزه های مختلف پژوهشی و بین المللی فعالیت های خوبی داشته و قطعا با ذهنی پویا و خلاق و با استفاده از تجربیات دکتر نریمانی به صورت برنامه محوری و منظم عمل خواهد کرد.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی همچنین گفت: دکتر محمد نریمانی معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه نیز به لحاظ سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی به عنوان مشاور رئیس دانشگاه در امور علمی و پژوهشی منصوب می شوند و از نزدیک کمک حال ما خواهند بود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز مسئولیت را فرصتی برای خدمت دانست و گفت: مسئولیت اعتباری بوده و دارای فرصتی اندک است و باید از این فرصت طلایی اندک بهره برداری شود.
وی با اشاره به جایگاه مهم مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، افزود: مسئولیت بسیار مهم است؛ چراکه در آخرت، قرآن، امام معصوم، پیامبر اسلام، فرشتگان و اعضای بدن انسان در خصوص اعمال انسان شهادت خواهند داد.
حسنی با بیان اینکه دکتر محمد نریمانی از اساتید برجسته و جزو ذخایر دانشگاه است که با اتمام مسئولیتش در معاونت پژوهش و فناوری برای پرداختن به کارهای علمی سبک بال شد، اظهارامیدواری کرد: در دوران مسئولیت دکتر بضاعت پور نیز با توجه به پیشینه خوبی که دارد، روزی برسد دانشگاه از لحاظ علمی و پژوهشی به جایگاه ویژه ای برسد.
 دکتر ابوالفضل بضاعت پور سرپرست جدید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه نیز ضمن قدردانی از حسن اعتماد سرپرست دانشگاه به وی و تقدیر از خدمات معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه، با بیان اینکه حوزه پژوهش و فناوری جزو حوزه های مهم دانشگاه بوده و در عین حال جذاب است، افزود: تولیدات علمی، پژوهشی و مشارکت بین المللی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و کتابخانه، کارآفرینی ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و مدیریت اداری و پرسنلی معاونت اولویت های بنده هستند.
وی با اشاره به دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در رابطه با جامعه علمی کشور، مبنی بر اینکه هدفمند کردن تحقیقات باید یک اصل باشد، گفت: تامین نیازها و حل مسائل کشور و رسیدن به مرجعیت علمی باید مورد توجه قرار گیرد.
بضاعت پور با بیان اینکه دانشگاه در ابتدا جنبه آموزشی داشت، در ادامه جنبه پژوهشی پیدا کرد و به مرور زمان بحث کارآفرین بودن دانشگاه پای کار آمده است، افزود: ما در سال 1404 بایستی تعداد مقالات پراستناد طبق نقشه جامع علمی کشور به دو هزار و 250 مقاله پراستناد برسد؛ این در حالی است که در حال حاضر یک هزار و 623 مقاله پراستناد تا آخر سال 2017 داشته ایم.
سرپرست جدید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان اینکه تعداد استنادهای علمی وارد تشویقات مختلف علمی خواهند شد، افزود: تجلیل از همکاران دارای امتیازات پژوهشی بالا نیز مدنظر خواهد بود.
وی از حمایت از طرح های مشترک بین المللی خبر داد و گفت: همچنین از انتشار کتاب های فاخر که رفرنس درسی بوده و پرفروش باشند و نیازمند چاپ مجدد باشند، حمایت خواهد شد.
بضاعت پور گفت: اتصال اینترنت پرسرعت به خوابگاه های دانشجویی، ارائه طرح هایی برای استفاده اساتید و دانشجویان از کتب موجود در دانشگاه، راه اندازی مرکز محاسبات دانشگاه نیز جزو برنامه های آتی معاونت می باشند.
سرپرست جدید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان اینکه باید انگیزه ای برای استفاده همکاران از طرح فرصت مطالعاتی صنعتی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: مطالعه و پیگیری اجرای طرح پژوهشی کاربردی اجرایی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
دکتر محمد نریمانی معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه نیز با بیان اینکه پژوهش حوزه بسیار لذت بخشی بوده و یکنواختی در آن وجود ندارد، افزود: از سال 2014 افزایش استنادات، مقالات، ارائه ایده توسط همکاران، نامحدود شدن تالیف و ترجمه کتب، تاسیس بنیاد پژوهشگران مدعو، راه اندازی مرکز همایش های بین المللی، مرکز کارآفرینی، بازدید از صنایع با هدف رسیدن به نسل چهارم دانشگاه ها و غیره از فعالیت های حوزه پژوهش بوده است.
نریمانی با بیان اینکه طی دو سال گذشته جذب طرح های بین سازمانی افزایش چشمگیری داشته است، ادامه داد: همه فعالیت هایی که در حوزه پژوهش انجام شده است، توسط همکاران این حوزه بوده و بنده به عنوان راهبر بودم و مانعی ایجاد نکردم.
معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن قدردانی از همکاری سایر حوزه های دانشگاه با معاونت پژوهش و فناوری، خاطرنشان کرد: پژوهش صرفا برای اساتید محدود نشده، بلکه دانشجویان و به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بازوان قدرتمند پژوهش هستند.
گفتنی است در ادامه ضمن اعطای حکم دکتر ابوالفضل بضاعت پور به عنوان سرپرست جدید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، با اهدای لوح و هدیه از زحمات دکتر محمد نریمانی معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه تجلیل به عمل آمد. همچنین حکم دکتر محمد نریمانی به عنوان مشاور رئیس دانشگاه در امور علمی و پژوهشی به وی اعطا شد.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1694 بار   |   دفعات چاپ: 246 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر