کارگاه آموزشی "مونوگرافی موفقیت شرکتهای کوچک با تاکید بر فرصتهای بازار ایران" ویژه دانشجویان دانشگاه های استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
در این کارگاه که به همت مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه و با همکاری ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل شد، دکتر مهدی داوری رئیس مرکز ضمن اشاره به ضرورت نقش آفرینی دانشگاه در جامعه، اجرای طرحهای بین سازمانی تقاضامحور توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه با اعتبار بالغ بر بیست میلیارد ریال در سال 96 را یادآور شد. ایشان به برخی رویکردهای جدید وزارت عتف در خصوص بازنگری در سرفصل دروس مقاطع مختلف تحصیلی در راستای کاربردیتر نمودن محتویات دروس، مهارت آموزی و ارتقای فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان و فارغالتحصیلان تأکید نموده و گفت: در هفت نیمسال اخیر 34 کلاس درسی با عنوان مبانی کارآفرینی در دانشکدهها ارائه شده و حدود 20 کارگاه آموزشی در زمینه کارآفرینی و روشهای ایجاد کسب و کار توسط مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی برگزار شده است. داوری ارایه خدمات مشاوره کارآفرینی به دانشجویان را از خدمات دیگر مرکز در این راستا برشمرد.
دکتر فرزاد نوبخت عضو هیأت علمی دانشگاه و مدرس کارگاه ضمن یادآوری نحوه ورود جوانان تحصیل کرده به بازار کسب و کار در حوزه صنعت و خدمات، ابعاد موفقیت یکی از شرکتهای استان در چهار بعد فردی، امکان سنجی و انتخاب کسب وکار، مدیریت کسب و کار و رویکرد کارآفرینانه را تبیین نمود.
در ادامه، احسان کاتب، رئیس اداره توسعه کارآفرینی ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص مزیتهای نسبی استان و مشوقها و حمایتهای دولت از کارآفرینی و ایجاد کسب و کار مطالبی را بیان نمود.
مهندس مهدی اشجع از کارآفرینان استان نیز ضمن تشریح وضعیت شرکت و دلایل موفقیت در فضای کسب و کار، از راهاندازی چند طرح گردشگری و سامانه الوباتری و گستره نفوذ و پوشش خدمات آن و نکات کلیدی در کسب موفقیت سخنانی ایراد نمود. پرسش و پاسخ و تبادل نظر حاضرین در زمینه کارآفرینی بخش پایانی کارگاه بود.