پنجمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در سال ۹۶

 | تاریخ ارسال: 1396/10/13 - 12:20 | 
معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری : باید از ظرفیت بانوان برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد

پنجمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در سال ۹۶ به ریاست معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری و با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده، مشاورین محترم دستگاههای اجرایی ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۹۶/۱۰/۱۱ در سالن جلسه شهید رجایی استانداری برگزار گردید.
در این جلسه، ناصر نصیری معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری اردبیل با اشاره به نقش غیر قابل کتمان در توسعه همه جانبه گفت باید از ظرفیت بانوان برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد و در راستای اشتغال این قشر در حوزه های مختلف تلاش کرد. 
وی با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده ها با بهره گیری از ظرفیت بانوان امکان پذیر است افزود: توجه به ظرفیت بانوان در عرصه های مختلف و امکان سنجی نارسایی ها، بی شک ناهنجاری های جامعه کاهش می یابدمعاون استاندار اردبیل گفت: با برگزاری همایش های آموزشی و کاربردی در راستای معرفی ظرفیت بانوان استان می توان به بهبود وضعیت این طیف برنامه ریزی کرد.
فریبا محمدلو، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به مناسب بودن حمایت های صورت گرفته در زمینه اشتغالزایی برای بانوان در دستگاههای اجرایی استان، از تشکیل کمیته بانوان ستاد دهه فجر استان و دایر شدن نمایشگاه توانمندی های زنان در استان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: این نمایشگاه از نهم تا سیزدهم بهمن ماه دایر می شود.
وی گفت: بانوان می توانند دستاوردها و توانمندی های خود را برای عرضه در این نمایشگاه ارائه دهند.
در این جلسه همچنین دکتر نریمانی، قائم مقام ریاست و معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی پیشنهاداتی در جهت افزایش فعالیت حوزه بانوان ارائه دادندکه از جمله آنها می توان به ایجاد بانک اطلاعاتی در رابطه با پژوهش در حوزه بانوان، سوق دادن فعالیت های پژوهشی دانشگاه (در رشته های مرتبط) به سمت بررسی مسایل و مشکلات بانوان، برگزاری کارگاههای آموزشی ماهانه ویژه بانوان در دانشگاه، تصویب همایش ملی در حوزه مسایل بانوان در شورای پژوهشی دانشگاه اشاره کرد.
همچنین مقرر گردید به میزبانی دانشگاه و در محل دانشگاه محقق اردبیلی، جشنواره دستاوردهای پژوهشی اساتید، کارمندان و دانشجویان، در حوزه بانوان استان برگزار گردد.
ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های کنوانسیون حقوق کودک از دیگر بخش های این جلسه بود. 


******


 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 647 بار   |   دفعات چاپ: 190 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر