سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان: پذیرش دانشجو در 3 مقطع و 7 رشته

 | تاریخ ارسال: 1396/10/10 - 13:02 | 
سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشکده در 3 مقطع و 7 رشته تحصیلی دانشجو پذیرش می کند.
دکتر حبیب مارالیان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر این دانشکده در 7 رشته تحصیلی و در دو دوره روزانه و شبانه در سه مقطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد در رشته های زراعت، مهندسی تولیدات گیاهی، مهندسی تولیدات دامی، مهندسی ماشین های کشاورزی، مهندسی آبیاری، علوم دامی و فیزیولوژی دام (ارشد) دانشجو می پذیرد.
وی افزود: هم اکنون 162 دانشجو در این دانشکده مشغول تحصیل هستند که 40 نفر در مقطع کاردانی به کارشناسی، 112 نفر در مقطع کارشناسی و 10 نفر در مقطع کارشناسی ارشد است.
مارالیان با بیان اینکه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان در سال 1377 تحت عنوان آموزشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی در دو مقطع کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی و تکنولوژی تولیدات دامی با پذیرش 53 نفر دانشجو فعالیت خود را در محل ایستگاه تحقیقات کشاورزی مغان آغاز کرده است، اضافه کرد:  هم اکنون این دانشکده بیش از 150 هکتار باغات و مزارع آموزشی و تحقیقاتی در جهت گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی دارد.
سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: 17 نفر عضو هیأت علمی دانشکده 17 هستند که در سه گروه آموزشی علوم گیاهی، علوم آبیاری و علوم دامی با رتبه دانشیاری یا استادیاری انجام وظیفه می کنند.
مارالیان اظهار کرد: این دانشکده با دارا بودن گلخانه مجهز، سالن ورزشی، خوابگاه دانشجویی، سالن غذاخوری، مهمانسرا، کارگاه ماشین­آلات، مزارع و باغات آموزشی، سه آزمایشگاه علوم دامی، علوم گیاهی و آزمایشگاه مرکزی، 6 کلاس آموزشی مجهز به ویدئو پروژکتور، سالن سمعی بصری، اتاق رایانه مجهز به اینترنت و کتابخانه با بیش از 8000 جلد کتب علمی فارسی و لاتین در جهت پربار نمودن اهداف آموزشی و پژوهشی دانشگاه گام بر می­دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: با همت و توجه مسئولین گام ­های بلندی در جهت پیشرفت این مرکز، آنچنان که در شأن همکاران و منطقه باشد، برداشته شود و شاهد توسعه عدالت محور در زمینه علمی و فرهنگی در این واحد اقماری باشیم و بتوانیم از تمامی ظرفیت­ها و پتانسیل­های موجود در جهت توسعه و تعالی در این منطقه صفر مرزی استفاده کنیم.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1725 بار   |   دفعات چاپ: 318 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر