آئین نکوداشت مقام علمی پروفسور حسین شایقی در دانشگاه برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1396/9/26 - 14:42 | 
آئین نکوداشت مقام علمی پروفسور حسین شایقی با حضور مسئولان استانی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دکتر شایقی غرور استان اردبیل را احیا کرد که این ثروت علمی توسط مردم استان و عشایر شایسته مغان پرورش داده شده است.
وی با بیان اینکه تجلیل از عالم حرکت شایسته ای است، اضافه کرد: تمامی بدبختی های ما از عقب ماندگی علمی است چرا که از تولید دانش جهانی محروم بوده ایم.
عاملی افزود: مشکلات بین المللی امروز ما نشات گرفته از عقب ماندگی علمی است و رمز حاکمیت ما در گرو پیشرفت های علمی است به همین جهت مقام معظم رهبری بر شرکت های دانش بنیان تاکید دارند.
عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: هیچ سلسله و پادشاهی به اندازه جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت علمی کشور کمک نکرده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: از نظر علمی خیانت های بزرگی به کشور شده است ولی اکنون قدرت علمی کشور به حد اعجاز رسیده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دکتر شایقی مقالات بسیار نفیس و ارزشمند که مقبولیت جهانی دارد، منتشر کرده است که این نشان از همت بلند وی است.
مهندس اکبر بهنام جو استاندار اردبیل گفت: جامعه ای که دانشمندانش را تکریم کند راه توسعه و رشد را سریع تر خواهد پیمود.
وی با بیان اینکه تقدیر از چهره های علمی حرکت قابل تقدیری است، افزود: باید در کنار تقدیر، نیازهای علمی، پژوهشی و مادی این افراد هم تامین شود تا بتوانند کارهای علمی خود را شتاب دهند.
استاندار اردبیل افزود: دانشمندان و چهره های علمی باید کارهای پژوهشی مفید و کاربردی انجام دهند تا در زمینه رفع مشکلات مثمرثمر واقع شود.
دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروز ادارات و دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان اردبیل مراسم تقدیر از پروفسور حسین شایقی را برگزار می کنند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه کوچکی از آثار علمی دکتر شایقی برگزار می شود، تصریح کرد: نامگذاری یکی از آزمایشگاه های تخصصی دانشگاه به نام دکتر شایقی، انتشار زندگینامه وی و اعطای نشان عالی فرهنگی استان از دیگر برنامه های گرامیداشت مقام علمی پروفسور شایقی است.
صادقی با بیان اینکه وجود چنین اعضای هیات علمی برای دانشگاه محقق اردبیلی افتخار است، ادامه داد: 29 نفر عضو هیات علمی با مرتبه استادی در دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد که برای ارتقای علمی دانشگاه زحمات زیادی کشیده اند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دکتر شایقی در سن 41 سالگی به مقام استاد تمامی رسیدند، اظهار کرد: افتادگی و تواضع از ویژگی های دکتر شایقی است که نشان می دهد که وی علاوه بر مسائل علمی به اخلاقیات هم می پردازند.
صادقی افزود: اساتید باید الگوی اخلاقی برای دانشجویان و مردم باشند و باید همیشه و در همه حال اخلاق مقدم بر علم و تعهد مقدم بر تخصص باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امام خمینی (ره) از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب نام بردند و دکتر شایقی یکی از همین ذخایر انقلاب هستند.
وی با اشاره به اینکه دکتر شایقی جزو افتخارات استان و کشور هستند، ادامه داد: یک جوان فاخر و دانشمند که به چنین مقام علمی رسیده است افتخار ملی محسوب می شود.
حسنی ادامه داد: جوانان کشور امروز به جایی رسیده اند که در دنیا حرف اول را می زنند و این افراد خادم نظام و انقلاب هستند.
سید ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: دکتر شایقی در بنیاد نخبگان برای معرفی چهره های نخبه تلاش های مضاعفی انجام می دهند.
وی با بیان اینکه قرار گرفتن اساتید اردبیلی در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان افتخاری برای استان است، افزود: شورای فرهنگ عمومی استان به دنبال الگوسازی برای جوانان است.
در این مراسم از پرتره دکتر شایقی رونمایی شده و پیام های برخی از انجمن های تخصصی کشوری قرائت و یکی از آزمایشگاه های تخصصی هم به نام وی نامگذاری شد. همچنین ادارات و دستگاه های مختلف با اهدای لوح و هدایایی از خدمات علمی وی تجلیل کردند.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1834 بار   |   دفعات چاپ: 380 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر