بخش‌های اصلی
حوزه معاونت::
امور هیأت علمی::
مدیریت‌ها::
همکاری‌های آموزشی و آزمون::
گروه استعدادهای درخشان::
برنامه‌های درسی مصوب::
آئین‌نامه‌ها::
فرم‌ها::
اخبار و اطلاعیه‌ها::
تماس با معاونت::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
:: برگزاری کارگاه ارزیابی کیفی گروههای آموزشی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۹/۱۳ | 
کارگاه آموزشی ارزیابی گروههای آموزشی به همت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و با همکاری مدیریت نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه روز سه شنبه مورخ 96/9/7برگزار شد.
در ابتدای کارگاه دکتر ترحم مصری معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرمودند: ارزیابی مستمر تولیدات هر سازمان موجب تعالی و رشد آن سازمان در راستای اهداف تعریف شده می شود.
وی با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن دانشگاه ها است، اظهار کرد: اگر بتوانیم با آموزش های مستمر کارکنان و اساتید سطح خدمات علمی و آموزشی را ارتقا دهیم قطعا گام موثری برای ارتقای سازمان برداشته ایم.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: تجربه نشان داده است کشورهایی که فناوری را شناخته و به صورت بهینه استفاده کنند، پیشرفت کرده اند.
دکتر فرزاد میرزایی مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در آینده نه چندان دور ارزیابی درون گروه ها را انجام خواهیم داد.
وی افزود: این ارزیابی از اسفند ماه آغاز خواهد شد و در آن مدیران گروه ها موظف خواهند بود ارزیابی های دقیقی انجام دهند چرا که ارزیابی درون گروه ها در ارتقای اعضای هیات علمی موثر خواهند بود. در ادامه پروفسور بازرگان استاد تمام گروه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه تهران گفت: یادگیری دانشجویان محک اصلی کیفیت در آموزش دانشگاهی است.لحظات یادگیری عمیق چنان لذتی در دانشجو پدید می آورد که برای او فراموش نشدنی است.
وی با اشاره به تعریف استاندارد آموزشی تصریح کرد: تطابق وضعیت موجود نظام آموزش عالی با وضعیت مطلوب را استاندارد آموزشی می نامند.
بازرگان با اشاره به اینکه وضعیت مطلوب را به دو طریق می توان نمایان کرد، اضافه کرد: استانداردهای از پیش تعیین شده و هدف های نظام آموزش عالی این دو طریق هستند.
وی با اشاره به اینکه کشور آمریکا 7 ناحیه جغرافیایی دارد که هر ناحیه استاندارد آموزش عالی خود را دارد، افزود: در ایران استاندارد آموزش عالی وجود ندارد اما ظرف 20 سال گذشته الزاماتی برای آموزش عالی تعریف کرده اند.
استاد تمام گروه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه تهران اضافه کرد: پیامد، برونداد نهایی، محصول، فرآیند و درونداد 5 عنصر مهم بازتاب دهنده کیفیت نظام آموزش عالی هستند.
وی با اشاره به روش تدریس مدرس محور گفت: در این روش، مدرس محور اصلی فرآیند تدریس و یادگیری بوده و عرضه کننده مطالب اصلی است.
 پروفسور بازرگان با بیان اینکه روش دانشجو محور هم ویژگی های خاص خود را دارد، اظهار کرد: در این روش جستجوی اطلاعات علمی و ساختن دانش به وسیله یادگیرنده است و از طرف دیگر دانشجو یادگیری خود را کنترل کرده و مدرس سوال مطرح می کند و یادگیرنده پاسخ می دهد.
کارگاه فوق در دوجلسه صبح ویژه کلیه اعضای هیات علمی و بعد از ظهر ویژه روسای دانشکده ها،معاونان آموزشی دانشکده ها و مدیران گروه برگزار گردید.
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
دفعات مشاهده: 191 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
Vice Chancellor for Education
Persian site map - English site map - Created in 0.144 seconds with 995 queries by yektaweb 3535