سرپرست مدیریت دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد: ارتقای کیفی وضعیت خوابگاه ­های دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1396/9/13 - 09:04 | 
سرپرست مدیریت دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت های انجام یافته در سه سال اخیر و برنامه­های آتی حوزه امور دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی را تشریح کرد.
دکتر اسماعیل گلی کلانپا در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه، با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، خدمت به شریف ­ترین و بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور را موهبت الهی ذکر کرد و گفت: حوزه امور دانشجویی از پرحجم ­ترین، سخت­ ترین و متراکم ­ترین حوزه ­های مدیریتی دانشگاه است که مشغول ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان می ­باشد.
وی افزود: در سال­ های اخیر اقدامات مطلوبی بر اساس برنامه پنج ساله حوزه امور دانشجویی(طرح جامع ساماندهی خدمات دانشجویی) در زمینه تجهیز و استاندارد کردن خوابگاه های دانشجویی، هوشمندسازی خدمات دانشجویی، بهبود کیفیت و تنوع غذایی غذاخوری دانشگاه، مشارکت دادن دانشجویان در تصمیم­گیری­ های امور دانشجویی و جذب منابع مالی با پیگیری دعوت از معاون دانشجویی وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان صورت گرفته است.
گلی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در راستای سه رویکرد اساسی حوزه امور دانشجویی شامل بهبود وضعیت رفاهی دانشجویان، گسترش خدمات الکترونیک و تعریف پروژه های جدید در زمینه ساخت خوابگاه دانشجویی است، تصریح کرد: علاوه بر امور روزمره و متداول نظیر انجام تسویه حساب کلیه دانشجویان دانشگاه، واگذاری 21 نوع وام (تحصیلی، شبانه و غیره) به تعداد حدود سه هزار نفر در سال، اسکان حدود دو هزار و 500 نفر از دانشجویان در خوابگاه ­های دانشجویی، واگذاری خوابگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اقدامات شاخصی در خصوص تعمیرات و زیباسازی خوابگاه ها، هوشمندسازی خدمات دانشجویی و جذب منابع مالی و درآمدزایی در دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده است.
سرپرست مدیریت دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به نوسازی، تعمیرات و زیباسازی خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: نوسازی، موکت بندی و تجهیز خوابگاه های شماره یک، دو و چهار برادران، خوابگاه کوثر 1، نوسازی سایت اداری خوابگاه های خواهران، زیباسازی دو باب خوابگاه دانشجویی خودگردان با نصب کاغذ دیواری از جمله مهمترین اقدامات در این بخش بوده است که با صرف هزینه ­ای نزدیک به 15 میلیارد ریال و با همکاری معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه صورت گرفته است.
وی ضمن تشکر از همکاری معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه و مدیریت دفتر فنی و طرح ­های عمرانی دانشگاه، افزود: با مشارکت دفتر فنی دانشگاه بخشی از فضاهای مرده در خوابگاه­ های دانشجویی با صرف هزینه اندک تعمیر و بازسازی شده است که ضمن ایجاد اتاق مشاوره برای دانشجویان، ظرفیت خوابگاه ­های دانشجویی حدود 60 نفر افزایش پیدا کرده است. وی خاطر نشان کرد که برای ساخت خوابگاه به همین تعداد ظرفیت می ­بایست حدود پنج میلیارد ریال هزینه صرف می شد.  
سرپرست مدیریت دانشجویی دانشگاه با اشاره به اقدام مهم دانشگاه در تجهیز تمام اتاق­ های خوابگاه­ های دانشجویی به یخچال در سال 1393 و بهبود وضعیت خدمات دهی اینترنت با خرید اکسس پوینت های جدید و سایر اقدامات انجام یافته در راستای بهبود وضعیت خوابگاه ­های دانشجویی، بیان کرد: امسال حدود 20 درصد از تشک­ های مورد استفاده در خوابگاه­ ها با تشک ­های طبی تعویض شد و در سال آینده مابقی خوابگاه ­ها نیز به تشک طبی مجهز خواهند شد. 
وی از یارانه ای کردن خوابگاه های خودگردان با مساعدت رئیس دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: امسال در راستای حمایت از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، بهزیستی، سرپرست خانواده، افتخارآفرینان قرآنی، مدال آوران رشته­ های مختلف ورزشی و دانشجویان رتبه­ های برتر هر ورودی خوابگاه خودگردان با 50 درصد کل هزینه واگذار شده است.
سرپرست مدیریت دانشجویی دانشگاه حمایت از دانشجویان کم توان مالی را از برنامه­ های مهم این مدیریت بیان و افزود: در سه سال گذشته به حدود دو هزار نفر از دانشجویان کم ­توان مالی با پرداخت حدود 100 میلیون تومان وام بلاعوض و قرض ­الحسنه جهت رفع نیازهای ضروری کمک شده است.
وی افزود: از سال 1393 درآمد صندوق قرض ­الحسنه دانشجویی که با کمک خیرخواهانه کارکنان دانشگاه انجام می­گیرد، از 600 هزار تومان در ماه به دو میلیون و 400 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
گلی با اشاره به پیگیری این مدیریت برای دریافت کمک از صندوق رفاه دانشجویان، گفت: در سال گذشته 50 میلیون تومان و امسال حدود 70 میلیون تومان از سوی صندوق رفاه دانشجویان به این صندوق کمک شده است.
سرپرست مدیریت دانشجویی دانشگاه مشارکت دادن دانشجویان در تصمیم ­گیری ها را از رویکردهای اساسی این مدیریت در سه سال گذشته اعلام و بیان کرد: شورای صنفی-رفاهی دانشجویان از سال 1393 مجددا در دانشگاه فعال شده است و امروز برنامه غذایی غذاخوری دانشگاه به صورت ماهانه توسط این شورا تدوین و پس از هماهنگی لازم و تصویب در هیات رییسه اجرا می­ شود.
وی از راه اندازی کانال اطلاع رسانی مدیریت دانشجویی دانشگاه به آدرس(@ST­_Peyam) و سامانه پیامکی به شماره 50002486859  در راستای دریافت پیشنهاد و انتقادهای دانشجویان خبر داد.
گلی با اشاره به برنامه های آینده این حوزه، گفت: با توجه به تدوین طرح جامع خدمات دانشجویی، مشکلات و کمبودهای حوزه امور دانشجویی احصا شده است که به منظور بر طرف کردن بخشی از آنها در راستای سیاست های کلی دانشگاه اقدام خواهد شد.
وی استانداردسازی خوابگاه های دانشجویی با تعمیر اساسی خوابگاه های یک برادران و شهید رحیمی، فنس کشی خوابگاه های برادران با مشارکت معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه، تلاش برای ساخت خوابگاه از محل فروش خوابگاه ­های ملکی و تبدیل به احسن کردن آنها را از برنامه­ های محوری آتی حوزه دانشجویی ذکر کرد.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1162 بار   |   دفعات چاپ: 338 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر