برگزاری چهارمین دوره مسابقه برنامه نویسی استانی MCPC4 در دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1396/8/30 - 15:05 | 
چهارمین دوره مسابقه برنامه نویسی استانی MCPC4 با قهرمانی تیمی از دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر صدیف احدپور رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی گفت: چهارمین دوره مسابقه برنامه نویسی استانی MCPC4 با شرکت 30 تیم 3 نفره از دانشگاه های استان در روز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
وی افزود: این مسابقه بزرگترین مسابقه برنامه نویسی دانشجویی در سطح استان اردبیل می باشد که از سال 1394همه ساله توسط دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می گردد و تیم های دانشجویی از رشته های مختلف در آن به رقابت با یکدیگر می پردازند.
احدپور با بیان اینکه در این مسابقه سه تیم از دانشگاه محقق اردبیلی موفق به کسب مقام های اول تا سوم شدند، ادامه داد: تیم های برتر این رقابت در صورت کسب سهمیه به نوزدهمین دوره مسابقات برنامه نویسی منطقه ای غرب آسیا و انتخابی جهانی که 23 و 24 آذر ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد اعزام خواهند شد.
رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته نیز تیم های برتر این مسابقات موفق به کسب سهمیه منطقه ای غرب آسیا شده و به هفدهمین و هجدهمین دوره مسابقات منطقه ای غرب آسیا اعزام شده بودند.
وی گفت: با توجه به اهمیت علم کامپیوتر در توسعه استان، این دانشکده برنامه های ویژه ای برای افزایش توانمندی دانشجویان در حوزه فناوری اطلاعات تهیه و تدوین نموده است.
احدپور افزود: سطح کیفی این مسابقات سال به سال در حال بالا رفتن است و تداوم برگزاری این مسابقات باعث شده تا قدرت تحلیل و حل مسائل برنامه نویسی در بین دانشجویان افزایش چشمگیری داشته باشد، به گونه ای که در این دوره از مسابقات هر یک از سه تیم برتر موفق به حل 9 سوال از مجموع 11 سوال شدند.
وی ادامه داد: از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات می توان به حل 7 سوال توسط یکی از تیم های ترم اول اشاره کرد که می تواند نویدبخش پشتوانه ای مطمئن برای تیم های اعزامی دانشگاه به مسابقات برنامه نویسی در سال های بعد باشد.
گفتنی است سید میثم اجلالی و احسان نجفی از تیم Aip مقام اول، مهدی فروردین، هیربد ریحانی و حسین دوکوهکی از تیم Salam_Chotori? مقام دوم و هادی برزگر، محمد فیروزی و آرمین فلاح از تیم Hateful_Three مقام سوم  این مسابقه را کسب نمودند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1316 بار   |   دفعات چاپ: 517 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر