رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی: آماده راه اندازی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران در این دانشکده هستیم.

 | تاریخ ارسال: 1396/7/25 - 13:29 | 
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: آماده راه اندازی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران در این دانشکده هستیم.
دکتر حبیب ابراهیم پور در جلسه پیش نشست افتتاح شعبه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران با حضور عضو هیأت مدیره انحمن ترویج زبان و ادب فارسی کشور در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام این خبر افزود: با تاسیس شعبه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در استان و دانشکده شاهد آغاز مطالعات ادبیات تطبیقی در استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی از هر برنامه فرهنگی، علمی و پژوهشی استقبال می کند، تصریح کرد: این دانشکده تنها خود را مسئول تحصیل، تدریس و پژوهش نمی داند بلکه برای عمل به مسئولیت های اجتماعی هم آماده هستیم.
ابراهیم پور با اشاره به حمایت های رئیس دانشگاه از برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: از دانشجویان و اساتید فعال در حوزه های فرهنگی حمایت می کنیم تا بتوانیم در این زمینه سرانه فعالیت های اجتماعی دانشکده و دانشگاه را ارتقا دهیم و دانشجویان را برای آینده و رفتارهای مدنی آماده کنیم.
دکتر زهرا دری عضو هیات مدیره انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران گفت: انجمن در سال 1350 توسط 20 تن از استادان زبان و ادبیات فارسی کشور تأسیس شد.
وی با اشاره به برخی از اهداف این انجمن افزود: ایجاد و تحکیم روابط علمی و تحقیقاتی بین استادان زبان و ادبیات فارسی، کوشش در افزودن دانش و اطلاعات مدرسان زبان و ادبیات فارسی و آشنا ساختن آنان با تازه ‌ترین روش های آموزشی، همکاری با موسسات و مقامات وزارت علوم و آموزش عالی برای تحقیق و ارزشیابی مستمر و تجدید نظر در برنامه‌ها و کتب درسی به منظور بهبود وضع تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، قدردانی از استادان زبان و ادبیات فارسی که به پیشرفت های علمی ارزنده‌ای نائل شده اند، بزرگداشت دانشمندان و محققان مشهور جهان که به زبان و ادبیات فارسی خدمت کرده ‌اند و مواردی از این دست از اهداف انجمن است.
دری اضافه کرد: با تأسیس انجمن در دانشگاه می توان کارگاه های آموزشی و کنفرانس هایی برگزار کرده و در ترویج فرهنگ و ادب فارسی تلاش کرد.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1624 بار   |   دفعات چاپ: 418 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر