اولین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد

 | تاریخ ارسال: 1396/5/26 - 19:06 | 
اولین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در دانشگاه محقق اردبیلی با تجلیل از مقالات برتر به کار خود پایان داد.
AWT IMAGE
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پروفسور جبرائیل رزمجو نایب رئیس این کنفرانس در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه برخی از عملیات های کشاورزی نظیر ترکیبات شیمیایی از جمله سموم و کودهای شیمیایی از عوامل مهم در آلودگی محیط زیست و مواد غذایی مطرح هستند، گفت: در چند سال اخیر این بحث جدی شده و گاهی اوقات میان کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی در خصوص میزان سموم و کودهای شیمیایی اختلاف نظر جدی دیده می شود.
وی افزود: عده ای از کارشناسان معتقدند میزان مصرف سموم و کودهای شیمیایی در کشور حتی 10 برابر استاندارد جهانی است، در مقابل برخی نیز معتقدند میزان مصرف اینها کمتر از استاندارد جهانی است.
رزمجو به عرضه محصولات سالم کشاورزی در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: مشاهدات ما نشان می دهد میزان مصرف سموم و کودهای شیمیایی در کشور زیاد است.
رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه بایستی مواظب سلامت مواد غذایی و مردم باشیم، گفت: این مهم باید به نحوی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی حل و فصل شود.
وی ادامه داد: در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی متخصصانی وجود دارند که می توانیم به این دو وزارتخانه کمک کنیم تا محصول و مواد غذایی سالم تولید شود و مصرف کنندگان از قبل این موارد دچار مشکل نشوند.
دکتر محمدتقی آل ابراهیم دبیر اجرایی این کنفرانس نیز با تاکید بر حمایت مادی و معنوی سفارت فرانسه در ایران از این کنفرانس، گفت: انجمن علوم علف های هرز اروپا نیز این کنفرانس را در سایت خود نمایه کرد و گزارش کنفرانس را در مجله این انجمن منتشر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مقرر شده بود از میان مقالات ارائه شده، 2 مقاله سخنرانی برتر و 5 پوستر برتر انتخاب شود، افزود: با نظر کمیته علمی کنفرانس و مهمانان خارجی، مقالات برتر به صورت دو برابر انتخاب و میان آنها قرعه کشی انجام شد.
آل ابراهیم با بیان اینکه در این کنفرانس 10 نفر مهمان خارجی داشتیم که بیشتر آنها به دلیل برخی مشکلات و عدم صدور ویزا نتوانستند در این کنفرانس حضور یابند، افزود: با این وجود، حضور اساتیدی همچون Prof. Daniel Weck Wreihchart از دانشگاه استراسبورگ فرانسه   و Prof. Jens Carl Streibig  از دانشگاه کوپنهاگن دانمارک در این کنفرانس که جزو قطب های کشاورزی جهان هستند، برای ما بسیار ارزشمند بود.
گفتنی است در ادامه از مهمانان خارجی، مقالات برتر و غرفه های حاضر در نمایشگاه تجلیل به عمل آمد.
شایان ذکر است برگزاری کارگاه های آموزشی نرم افزار R، کاربرد مواد هیومیک در کشاورزی، مبانی و اصول کاربرد کودهای آفت کش های بیولوژیک در کشاورزی ارگانیک و سازگار با محیط زیست و تغذیه سالم و ارگانیک از دیگر بخش های این کنفرانس سه روزه بود.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1715 بار   |   دفعات چاپ: 180 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر