برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی

 | تاریخ ارسال: 1396/3/21 - 11:11 | 

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ارزش آثار دانشجویان، تاکید کرد: آثار دانشجویان هنر قابل تحسین بوده و امید می رود شاهد افتخارآفرینی این دانشجویان در عرصه های ملی و بین المللی باشیم.

AWT IMAGE

پروفسور گودرز صادقی در مراسم آغازبکار نمایشگاه آثار دانشجویان هنر این دانشگاه با بیان اینکه هنر روح را تلطیف، جامعه را معتدل و جوانان را به سوی تفریحات سالم سوق می‌دهد، گفت: هنر با روح انسان سر و کار دارد و پرداختن دانشجویان به عرصه‌های فرهنگی و هنری دستاوردهای ارزشمندی خواهد داشت.

وی افزود: جامعه ‌ای که به هنر اهمیت دهد، در آینده محیطی شاداب، پرشور و عاری از خشونت را می ‌تواند تجربه کند.

صادقی با اشاره به ارزش آثار دانشجویان، تاکید کرد: آثار دانشجویان هنر قابل تحسین بوده و امید می رود شاهد افتخارآفرینی این دانشجویان در عرصه های ملی و بین المللی باشیم.

دکتر حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز پدیده های فرهنگی را مهم دانست و  هنر را از مواد تأثیرگذار در فرآیند مناسبات فرهنگی برشمرد و افزود: آثار سنتی ایرانی در دسته هنر دینی  قرار می گیرند و هنرمند دینی چیزی جز زیبایی پدید نمی آورد.

وی با بیان اینکه افق برنامه های وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، تقویت رشته های فنی و حرفه ای و افزایش مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی است، گفت: تلاش دانشکده نیز در مسیر تقویت این نوع از مهارت ها بوده و در این مدت سعی شده تا در تمام رشته های دانشکده و به خصوص رشته های مهارتی، افزایش ارتباط با بازار کار و محیط خارج از دانشکده و دانشگاه نیز باشد.

ابراهیم پور ادامه داد: برگزاری چندین نمایشگاه از مجموع آثار دانشجویی در نگارخانه های سطح شهر نیز در همین راستا بوده است.

گفتنی است این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی حاصل تلاش کلاسی دانشجویان  دوره های کارشناسی هنر دانشکده  ادبیات و علوم انسانی بوده و آثاری از شیشه(فیوز)، معرق، منبت، ویترای، طرح پارچه،  قلم زنی و غیره ارائه شده و از 20 لغایت 24 خرداد در طبقه سوم دانشکده ادبیات و علوم انسانی پذیرای علاقمندان هست.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1507 بار   |   دفعات چاپ: 323 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر