برنامه سخنرانی با عنوان زیر علم انگلیس توسط انجمن علمی زبان و ادبیات عربی

 | تاریخ ارسال: 1396/3/9 - 11:00 | 

عنوان برنامه :

برنامه سخنرانی با عنوان زیر علم انگلیس توسط انجمن علمی زبان و ادبیات عربی

زمان : سه شنبه بتاریخ ۹۶/۲/۱۹

مکان : سالن آمفی تئاتر استاد رضا سید حسینی دانشکده ادبیات و علوم انسانی

      به همت انجمن علمی زبان و ادبیات عربی و جامعه اسلامی داننشجویان  برنامه سخنرانی با عنوان زیر علم انگلیس در سالن آمفی تئاتر استاد رضا سید حسینی دانشکده ادبیات و علوم انسانی با حضور ۱۰۰ نفر از دانشجویان شرکت کننده برگزار شد و دکتر حسین محسنی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی سخنران این برنامه بود. وی در برنامه «زیر علم انگلیس» با بیان این که مرزبندی ها در میان قدرت ها کاملا مشخص شده است و انگلیس حدود ۳۰۰ سال است که ثابت کرده دنبال چه چیزی است.

محسنی با بیان  اینکه دولت انگلیس در طول تاریخ بر ضد بشر خیلی کارها کرده است، اضافه کرد: انگلیس پیرترین استعمار جهان است و سابقه دیرینه ای در استعمار کشورها دارد. و هیچکدام از مذاهب جهان اسلام باهم جنگ نکرده بودند اما انگلیس محمد بن عبدالوهاب را در سفره مسلمانان نشاند و از این طریق بین مذاهب اسلامی جنگ به راه انداخت، وی با اشاره به اینکه در میان اهل سنت موضوعی بنام جهاد وجود نداشت، گفت: انگلیسی ها به وسیله ایادی خود، عدو قریب را با عدو بعید جابجا کرد و آتش را به جان مسلمانان انداخت.

محسنی با اشاره به اینکه همه شبکه های ماهواره ای وهابیت تحت حمایت دولت لندن هستند، اضافه کرد: این ها اسم هفته وحدت را که از ابتکارات ماندگار امام خمینی(ره) است را به نام هفته برائت تغییر نام دادند و از این طریق به تحریک عواطف پرداختند.

AWT IMAGE

***

AWT IMAGE



CAPTCHA