برگزاری جلسه هیات نظارت و ارزیابی استان با محوریت دانشگاه های آزاد اسلامی استان

 | تاریخ ارسال: 1395/11/26 - 15:11 | 

جلسه هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل با حضور اعضای کارگروه تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، دکتر مرتضی ابراهیمی نایب رئیس هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل در این جلسه گفت: انجام نظارت های مستمر بر موسسات آموزش عالی از وظایف هیات های استانی نظارت و ارزیابی می باشد و انتظار می رود همانند گذشته موسسات و مراکز آموزش عالی استان با در نظر گرفتن موارد اعلام شده توسط هیات استانی نظارت و ارزیابی علاوه بر توسعه کمی، بُعد کیفی و استانداردهای آموزش عالی را مورد توجه قرار دهند تا بدینوسیله شاهد پویایی و اعتلای بیشتر مراکز آموزش عالی باشیم.

پروفسور احمد یوسفیان دارانی معاون اجرایی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: در سال های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری توانسته است خیل عظیمی از دانشجویان را جذب نماید که انتظار می رود استانداردهای آموزش عالی در خصوص مجوزهای ایجاد رشته و تخصیص دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی با دقت و حساسیت بیشتری رعایت گردد و واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همت بیشتری برای افزایش کیفیت واحدها و مراکز خود داشته باشند.

یوسفیان دارانی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک زیر نظام آموزش عالی کشور باید از کیفیت مطلوب و مورد انتظار برخوردار باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای فراگیران باشد، از همین رو ارزیابی و نظارت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

دکتر محمد ضارب نیا دبیر هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان و مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: در استان اردبیل شش واحد و پنج پردیس مربوط به واحدها، یک مرکز و سه آموزشکده فنی و حرفه ای سماء وجود دارد که در سال گذشته همگی مورد ارزیابی و نظارت کارگروه های تخصصی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: نظام تضمین کیفیت چیزی بیش از خط مشی­ ها و رویه ­ها و در برگیرنده منابع انسانی و مادی است که در اجرای خط مشی ها و رویه ها مشارکت داشته اند.

ضارب نیا تصریح کرد: امروزه بهبود، ارتقا و تضمین کیفیت از ضرورت های نظام های دانشگاهی است و کاربرد ارزیابی به منظور آگاهی از وضعیت موجود و شناسایی نیازها و مشکلات نظام آموزش عالی و بررسی میزان تحقق هدف های آن گامی موثر در جهت برنامه ریزی برای بهبود کیفیت نظام آموزش عالی خواهد بود.

وی افزود: همچون سایر زیر نظام های کارگروه ها به بررسی فرم«الف» و تکمیل فرم«ب» و بررسی مواردی از جمله فضای مراکز و واحدها، آموزش، پژوهش، امتحانات، وب سایت مراکز و بسیاری مسائل دیگر پرداخته است که وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و خلخال قابل تقدیر بود.

دبیر هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل ادامه داد: ابلاغیه های این گزارش ها پس از تصویب هیأت نظارت و ارزیابی استان در قالب فرم «ج» به مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال خواهد شد.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1983 بار   |   دفعات چاپ: 349 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر