برگزاری چهارمین نشست گفتگوی اجتماعی استان در دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1396/2/10 - 10:03 | 

چهارمین نشست گفتگوی اجتماعی استان با حضور استاندار و اساتید دانشگاه های استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل در این نشست با بیان اینکه جلسات تخصصی مشترکی با حضور اساتید دانشگاهی و مراکز رشد برگزار می کنیم، گفت: امسال با توجه به اینکه مقام معظم رهبری عنوان اقتصاد مقاومتی را برای دومین سال پیاپی برای شعار سال نامگذاری کرده اند، این جلسات را در موضوعات مختلف پیرامون اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال با جدیت تمام ادامه می دهیم.

وی افزود: این سلسله جلسات روزهای شنبه برای استفاده از ظرفیت اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

خدابخش با بیان اینکه اردبیل به خاطر برخی مسائل در گذشته در بن بست قرار گرفته و صرفاً در بخش کشاورزی فعالیت کرده است، گفت: همچنین کشاورزی با بهره وری بالا به کشاورزی خرد تبدیل شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی ایران، مسئولان شهر عمدتاً به فکر عمران شهر بوده اند، ادامه داد: در حال حاضر کفایت توسعه استان قطعاً در بحث سرمایه گذاری است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با طرح این سئوال که نقش دانشگاه های استان برای اجرایی شدن شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال چیست؟ تاکید کرد: استقرار دانشگاه در یک استان صرفاً آموزش و پرورش نیروی انسانی نیست و متاسفانه در گذشته در بخش مهارت، خلق ثروت، ارزش افزوده و ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی از ظرفیت دانشگاه ها بهره مطلوبی نبرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای همین منظور از دانشگاه محقق اردبیلی خواستیم تا رشته های صنایع تبدیلی، صنایع تکمیلی و بسته بندی را راه اندازی کند؛ چراکه تا صنعت در خدمت کشاورزی قرار نگیرد، نمی توانیم حلقه کشاورزی را تکمیل کنیم.

خدابخش با اشاره به نقش ویژه اساتید در تحقق شعار سال، گفت: تنها کارمندان دولتی که می توانند طبق قانون اساسی شرکت تاسیس کنند، اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند و این یک فرصت طلایی برای آنها است.

استاندار اردبیل همچنین ارائه درس کارآفرینی به دانشجویان را کار بسیار ارزشمند و تاثیرگذاری از سوی دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد.

وی به ضرورت ایجاد کلینیک واحدهای تولیدی و صنعتی توسط دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: با راه اندازی این کلینیک ها می توان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را حل کرد.

خدابخش تاکید کرد: اساتید دانشگاهی که می توانند به صورت کاربردی ارائه طریق نمایند، می توانیم با آنها قرارداد ببندیم و هزینه آنرا از محل اعتبارات استانی تامین مالی کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به میزبانی استان اردبیل برای مسابقات آسیایی والیبال، گفت: بعد از تهران، دومین استانی هستیم که دو سالن سرپوشیده در حد استانداردهای بین المللی داریم و با وجود این سالن ها در استان می توانیم میزبانی مسابقات رشته های مختلف ورزشی را در سطح ملی و بین المللی به اردبیل بیاوریم.

پروفسور گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه این نشست به پیشنهاد استاندار محترم با حضور اساتید دانشگاه های استان در خصوص مسائل اجتماعی برگزار می شود، گفت: در این نشست استاندار محترم در تماس مستقیم با اساتید قرار دارد و اساتید می تواند نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل توسعه استان بیان کنند.

وی با بیان اینکه این نشست به منظور ارتباط و آشنایی بیشتر با توانمندی اساتید برگزار می شود، افزود: همچنین اساتید با مسائل و مشکلات موجود در استان آشنا می شوند و راهکارهای عملی ارائه می نمایند.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی برای ایجاد فرصت مطالعاتی در بخش صنعت اقداماتی انجام خواهد داد، تصریح کرد: می توانیم با مصوبه ای، اساتید دانشگاه یک یا دو روز در هفته به جای حضور در دانشگاه در واحدهای تولیدی و صنعتی حضور یابند.

پروفسور محمد نریمانی قائم مقام رئیس و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حل مسائل با رویکرد علمی و پژوهشی می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد، گفت: اساتید نباید صرفا به ارائه مقاله و نظریه پردازی اکتفا کنند، بلکه باید به صورت عملیاتی پای کار بیایند.

وی از تلاش برای گسترش فعالیت های مرکز محاسبات سریع دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: مشکلات بخش های صنعتی استان را می توانیم در قالب طرح های پژوهشی حل کنیم.

نریمانی با بیان اینکه گروه های علمی دانشگاهی می توانند برای حل مسائل و مشکلات در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر شوند، اظهارامیدواری کرد: خروجی دانشگاه ها نیز عینی تر شده و به سمت حل مشکلات جامعه پیش رود.

دکتر مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه تا زمانیکه در ذهن ما تغییر ایجاد نشود، نمی توانیم در محیط پیرامون خود تغییر ایجاد کنیم، افزود: ایجاد دانشگاه، مرکز آموزش عالی و رشته نیز یک اشل خاص دارد.

وی گفت: اگر دانشگاه را منشا درمان جامعه بدانیم، از دل همان دانشگاه، دارو تولید شده و بیمار درمان می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه دانشگاه منبع تولید علم و ایده و راهکار است، افزود: بر همین اساس دانشگاه باید شاکله و بخش مهمی از تصمیم گیری در استان و کشور باشد.

گفتنی است در ادامه اساتید دانشگاه‌ های مختلف استان به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون توسعه استان بر محور اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال پرداختند.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1675 بار   |   دفعات چاپ: 221 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر