مراسم اختتامیه جشن انقلاب با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1395/11/23 - 09:01 | 

مراسم اختتامیه جشن انقلاب با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، دکتر حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هدف اصلی ما این بود که دانشکده را از انزوا خارج کرده و به دانشکده فعال تبدیل کنیم.

وی افزود: این هدف با اجرای برنامه های متعدد محقق شده است و این کار حاصل زحمات همکاری تمامی کارکنان دانشکده است.

ابراهیم پور با بیان اینکه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، 72 نفر عضو هیات علمی دارد که 62 نفر آن آقا و 10 نفر خانم هستند که هفت نفر آن مربی، 19 نفر دانشیار و 46 نفر استادیار هستند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 450 نفر دانشجو در این دانشکده مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: این دانشکده دارای 12 نفر کارمند است و در سال گذشته 147 کارگاه آموزشی برگزار کرده است.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دانشجویان این دانشکده مقام اول در بخش آموزش و مقام سوم را در بخش نشریات کسب کرده و مقام اول جشنواره حرکت در دانشگاه به دست آورده است.

وی افتتاح کتابخانه شیخ صفی الدین اردبیلی را یکی از کارهای ماندگار دانشکده بیان کرد و ادامه داد: جای خالی این کتابخانه در استان اردبیل خالی بود و استان های دیگر به دنبال مصادره هستند در حالی که شیخ صفی الدین اردبیلی برای اردبیل است.

ابراهیم پور با اشاره به اهدای دو هزار و 500 جلد کتاب در قالب قفسه فرهنگی توسط دانشکده ادبیات و علوم انسانی تصریح کرد: برگزاری سمپوزیوم بین المللی وحدت و اخوت اسلامی و همایش اقتصاد اسلامی از جمله برنامه های مهم اجرا شده در سالجاری است.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: حدود 10 نمایشگاه نقاشی در سطح شهر و دانشگاه برگزار کرده ایم.

وی اظهار کرد: رشته باستان شناسی کاربردی و رشته تاریخ گرایش مطالعات قفقاز راه اندازی کرده ایم و با ایجاد رشته حقوق هم موافقت شده است.

حجت الاسلام محمد تجلایی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه انفجار نور بود چرا که کشور را از همه تاریکی رهانید.

وی با اشاره به ویژگی های شهید چمران ادامه داد: شهید چمران مرد عمل بود که استادی در دانشگاه آمریکا را رها کرده و در راه علم و جهاد به شهادت رسید.

تجلایی با اشاره به اینکه شهید چمران همه خوبی ها را باهم داشت، افزود: چمران به شهادت رسید اما در دل ها ماند طوری که حضرت امام خمینی(ره) در مورد ایشان جمله «دلم برای شهید چمران تنگ شده است» را به کار بردند.

یادآور می شود که در این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از معاون دانشکده، مدیران قبلی گروه ها و دانشجویان فعال در حوزه های مختلف تجلیل شده و از نقاشی پرتره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و سردیس شهید چمران رونمایی شد.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1297 بار   |   دفعات چاپ: 437 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر