برگزاری دوره معرفت افزایی با موضوع اخلاق حرفه ای در دانشکده کشاورزی مشگین شهر

 | تاریخ ارسال: 1395/10/27 - 11:23 | 

نخستین دوره معرفت افزایی با موضوع اخلاق حرفه ای روز یکشنبه مورخ 26/11/95 در دانشکده کشاورزی مشگین شهر برگزار گردید. در ابتدای این جلسه دکتر مهدی جودی سرپرست دانشکده کشاورزی مشگین شهر ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به حاضرین، از حجت الاسلام سودی به عنوان یکی از چهره های شاخص دینی و فرهنگی شهرستان یاد کردند و افزودند یکی از مهم ترین رسالت های دانشگاه در کنار پرداختن به امر آموزش و پژوهش، فرهنگ سازی و پرداختن به مسائل دینی، معنوی، ارزشی و اخلاقی می باشد. ایشان خاطر نشان کردند  با توجه به نقش مهم، فراگیر و راهبردی دانشگاه در تربیت نسل آینده و مدیران و مسئولان آتی کشور، نهادینه کردن و ترویج اخلاق در دانشگاه امری ضروری، اثربخش و  سودمند خواهد بود.

در ادامه جلسه مدرس دوره معرفت افزایی، حجت الاسلام و المسلمین سودی، علم و اخلاق را دو رکن اساسی دانشگاه‌ها دانستند و افزودند رشد و بالندگی کشور اسلامی ما در گرو اهتمام جدی به این دو مهم است. ایشان با اشاره به اهمیت آداب متقابل شاگرد و استاد و آداب تعلیم و تعلّم در اسلام، یکی از منابع در دسترس و مفید در این زمینه را کتاب منیه المرید فی الادب المفید و المستفید معرفی کردند. ایشان با اشاره به اینکه، خالص نمودن نیت برای خدا چه از سوی معلم و چه از سوی متعلّم از پیش شرط های دستیابی به توفیقات متعدد خواهد بود، افزودند اگر اعمال ما برای خدا باشد همه چیز آسان و قابل حل خواهد بود.

AWT IMAGE

حجت الاسلام و المسلمین سودی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کردند می­توان با به کاربستن آموزه ­های والای اخلاقی در عرصه آموزش و دانشگاه از تبدیل شدن تعلقات دنیوی به اولویت و دغدغه اساسی زندگی، غلتیدن در دام تکبر و کم کاری ناشی از القاب دکتر، مهندس، پروفسور و ...و عدم انتقادپذیری مصون ماند. ایشان همچنین به اهمیت ایجاد روحیه، نشاط و امیدواری به آینده در بین دانشجویان اشاره کردند و افزودند که آینده کاری دانشجویان تنها منحصر به استخدام دولتی نیست و آنها در عرصه های مختلف دیگر نیز می توانند فعالیت بکنند و جذب بازار کار شوند.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین سودی اشاره ای نیز به انواع خوف و حزن داشتند و تاکید کردند که اساتید و کارکنان نباید خوف و حزن دنیوی داشته باشند، در مقابل خوف و حزن باید برای خداوند باشد. ایشان با برشمردن خصلت های مومن، خاطر  نشان کردند که فرصت خدمت اندک است و بایستی سعی کنیم به بهترین نحو از این فرصت ها استفاده کنیم. گفتنی است تمامی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده کشاورزی مشگین شهر در این جلسه حضور داشتند.



CAPTCHA